معرفی چراغ های موجود در صفحه کیلومتر خودرو

معرفی چراغ های موجود در صفحه کیلومتر خودرو

خودروهای مدرن انبوهی از سیستم های الکترونیکی را در خود دارند. اکثر آنها دارای تعداد زیادی سنسور هستند تا وضعیت خودرو را در هر لحظه پایش کنند.

اگر سنسورهای خودرو یک مشکل را تشخیص دهند چراغ های هشدار خودرو، که اغلب در صفحه کیلومتر خودروی شما قرار دارند، به شما اطلاع می دهند. به طور کلی چراغ های زرد رنگ به معنی این است که چیزی در خودرو نیاز به بررسی توسط یک متخصص دارد و چراغ های قرمز نشان دهنده این هستند که چیزی در خودرو نیاز به اقدام جدی توسط راننده دارد.

با توجه به تعداد زیاد چراغ ها، تشخیص آن ها می تواند گاهی برای راننده گیج کننده باشد. در نتیجه در این مطلب به معرفی این چراغ ها می پردازیم.

چراغ ABS

این چراغ به این معنی است که سیستم ترمز ضدقفل (ABS) به درستی کار نمی کند. اما این به این معنی است که ترمزها درست کار نمی کنند.

چراغ ترمز ABS

ایربگ

تصویر یک مسافر نشسته با چیزی مشابه یک توپ در مقابل آنها نشان دهنده مشکلی در کیسه های هواست. در بسیاری از خودروها این امکان وجود دارد که به دستی ایربگ ها را غیرفعال کرد، چیزی که در برخی اوقات مثل زمان هایی که می خواهید یک صندلی کودک را نصب کنید. در چنین مواقعی ممکن است چراغ ایربگ روشن شود.

چراغ ایربگ

باتری

چراغ باتری یکی از مبهم ترین چراغ های ممکن است. در ساده ترین حالت، نشان دهنده این است که شارژ باتری کم است، این در شرایطی که خودرو برای مدت طولانی بی استفاده باشد طبیعی است. چراغ باتری همچین می تواند به موارد دیگری مانند مشکلات برقی یا مشکلاتی در دینام خودرو اشاره کند.

چراغ باتری ماشین

ترمزها

این چراغ به خصوص چراغ بسیار مهمی است، به همین دلیل هم این چراغ با رنگ قرمز روشن می شود. این چراغ نشان می هد که شما به طور کامل ترمزدستی را رها نکرده اید. در نتیجه در صورت دیدن این چراغ فورا ترمزدستی را چک کنید. همچنین این چراغ می تواند نشان دهنده مشکل جدی تری در سیستم ترمز خودرو باشد.

چراغ ترمز

لنت ترمز

در برخی خودروها چراغ هشداردهنده اتمام لنت ترمز وجود دارد. این چراغ معمولا به صورت یک دایره نارنجی با شش تکه خط در دو طرف آن است. این چراغ به اندازه چراغ قرمز رنگ ترمز اورژانسی نیست، اما نشان دهنده این است که یک یا چند تا از لنت ها در حال اتمام است.

لنت ترمز

دمای موتور

علامت یک درجه دما شناور در آب به این معنی است که موتور ماشین در حال داغ شدن بیش از حد است و سیستم خنک کنندگی دچار مشکل شده است. ممکن است که آب رادیاتور کم شده باشد یا نیاز به سرریز آب داشته باشد.

دمای موتور

مدیریت موتور

یک چراغ نارنجی به شکل یک موتور مبهم ترین چراغ در این مجموعه است و به این معنی است که کامپیوتر ماشین (ECU) یک مشکل را تشخیص داده است. این مشکل می تواند هرچیزی از یک سنسور خراب تا یک مشکل اساسی مکانیکی باشد.

مدیریت موتور

روغن

یک نشانه قرمز که آب از آن چکه می کند، احتمالا جدی ترین چراغ هشدار بعد از ترمزهاست. این چراغ نشان می دهد که سطح روغن خیلی پایین است، دمای آن بسیار بالاست یا فشار روغن خیلی پایین یا خیلی بالاست.

روغن موتور


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید