تاریخچه برند ولوو

تاریخچه برند ولوو

ولوو در زبان لاتین به معنی "من می چرخم" است. این برند در 14 آوریل سال 1927 با معرفی اولین مدل خود "جاکوب" کار خود را در گوتنبرگ سوئد آغاز کرد.

این کمپانی توسط آسار گابریلسون و گوستاف لارسون تاسیس شد و از همان زمان تا کنون مسائلی مانند کیفیت و ایمنی را سرلوحه امور خود قرار دادند. این کمپانی تازه کار دو نسخه سقف دار و کابریولت را با نامهای OV4 و PV4 ارائه کرد. این مدلها به گونه ای طراحی شده بودند که با شرایط آب و هوایی سخت سوئد سازگار باشند و از این نظر نسبت به رقبای وارد شده از آمریکا برتری داشتند. نشان این خودروها از یک سمبل سوئدی گرفته شده است که شامل یک آهن است که به یک قطعه فلز قطری وصل شده است.

در سال 1929 یک مدل شش سیلندر به نام PV651 معرفی شد که از جاکوب هم طویلتر و هم عریضتر بود. موفقیت این مدل به ولوو امکان داد تا تامین کننده موتور خود را خریداری کند. این کمپانی همچنین اولین کارخانه خود را خرید و تا پایان 1931 اولین بازگشت سرمایه به سرمایه داران این کمپانی انجام شد.

تاریخچه ولوو

تا ماه مه سال 1932 تولیدات ولوو از ده هزار دستگاه عبور کرد و کمی بعد فروشندگان این کمپانی درخواست کردند که یک خودروی ارزان قیمت برای استفاده عموم مردم ساخته شود. به همین طورت مدل PV51 در سال 1936 ساخته شد که از نظر طراحی مشابه مدل گرانتر PV36 بود، اما ابعاد آن کوچکتر و از نظر امکانات نیز ضعیف تر بود.

جنگ جهانی دوم به طور قابل توجهی تولید خودروهای ولوو را محدود کرد، اما در پاییز 1944 این کمپانی یکی از مهمترین محصولات تاریخ خود را معرفی کرد که مدل PV444 بود. این خودرو اولین خودروی کوچک واقعی ولوو بود. طراحی شیک این خودرو ترکیبی از ویژگی ها آمریکایی و سایز اروپایی بود و به یک موفقیت فوری برای ولوو تبدیل شد. مدلهای PV444 و PV544 بخش اعظم تولیدات ولوو را در اواسط دهه 1960 میلادی تشکیل می دادند و این مدلها اولین مدلهای ولوو بودند که در دهه 1950 میلادی به بازار آمریکا وارد شدند.

تاریخچه ولوو

یکی از مدلهای محبوب ولوو، 120 بود که در سال 1956 معرفی شد که همچنین آمازون نامیده می شد. آپشن های ایمنی و محافظت در برابر تصادفات فاکتورهای اساسی در طراحی خودروهای ولوو بودند و این مساله در سال 1959 حتی پررنگ تر شد. در این زمان مدلهای آمازون و PV544 به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای مجهز شدند، چیزی که برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتاد.

در دهه 1960 و 1970 میلادی ولوو سری محصولات 140 و 240 را معرفی کرد که به لطف ایمنی و کیفیت بالای خود فروش بسیار بالایی را تجربه کردند. برای حضور در بازار خودروهای ممتاز و مدیریتی ولوو در سال 1982 ولوو سری 700 را معرفی کرد. در سال 1993 ولوو با رنو ادغام شد و در نتیجه آن مسیر ولوو برای ساخت خودروهایی با طراحی صیقلی تر و گردتر هموار شد. در نتیجه این سیاست مدلهای S40 و V40 ساخته شدند.

تاریخچه ولوو

در ادامه مدلهایی مانند C70، S80 و V70 معرفی شدند و محبوبیت و معروفیت ولوو را به عنوان سازنده خودروهایی بسیار ایمن و باکیفیت ارتقا بخشیدند. در سال 1999 فورد بخش خودروسازی خود را به فورد فروخت. اما این انتقال چندان موفق نبود و فورد مجددا این برند را در سال 2010 به جیلی فروخت. با فروش این برند به جیلی، سرمایه گذاری عظیمی بر روی خودروهای خودران و برقی صورت گرفت که موجب پیشتازی این برند در این زمینه ها شد.

تاریخچه ولوو


تگ ها

محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید