بررسی BMW 528i نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد

بررسی BMW 528i نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد

یکی از معروف ترین و شاخص ترین خودروهای لوکس، نه تنها در کشور ما، بلکه در سرتاسر جهان، ب ام و سری 5 است. در این میان نسخه 528i یکی از نسخه هایی است که جزو پرفروش ترین محصولات BMW در کشور ما بوده است.

ب ام و سری 5 یک سدان لوکس سایز متوسط است که توسط این کمپانی آلمانی تولید می شود. این خودرو برای اولین بار در سال 1972 میلادی تولید شد و تا کنون هفت نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. BMW سری پنج به قدری شاخص است که می توان آن را در میان الگوهای کلاس خود قرار داد. جایی که رقبایی چون مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 را در مقابل خود می بیند. ب ام و سری 5 بنا به تکنولوژی به تولید و نوع موتور نسخه های مختلفی دارد که 528i یکی از پرفروش ترین های آنهاست. ب ام و سری پنج در بازارهای جهانی در کلاس های مختلف بدنه مانند سدان، استیشن واگن، فست بک و نسخه طول محوری اضافه شده عرضه می شود. اما در کشور ما تنها نسخه سدان عرضه شده است.

بررسی BMW 528i

نسخه ای که قصد معرفی آن را داریم، BMW 528i نسل ششم است که با کد F10 شناخته شده و از سال 2011 تا 2016 تولید می شد. این خودرو همانگونه که از هر BMW ای انتظار می رود، طراحی لوکس و اسپرتی دارد که مورد توجه لوکس پسندان و جوانان است. در جلوی خودرو مهمترین المان جلوپنجره کلیوی شکل است که در دو طرف آن دو عدد چراغ دوقلوی مخصوص BMW قرار گرفته اند. ساختار بدنه در اوج زیبایی و بدون شلوغ کاری و خطوط اضافی است و در عقب خودرو نیز مجددا به امضاهای طراحی BMW در فرم چراغ ها و حالت سپر عقب می رسیم.

بررسی BMW 528i

همانطور که از اسم آن پیداست، ب ام و 528 از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ نیرو می گیرد. این پیشرانه که دقیقا 1997 سی سی حجم دارد، به لطف بهره گیری از دو توربوشارژ، حداکثر قدرت 245 اسب بخار و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر را تولید می کند. گیربکس BMW 528i از نوع 8 دنده اتوماتیک استپ ترونیک است و نیروی موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می رسد.

بررسی BMW 528i

همان گونه که از خودروی لوکسی در این سطح انتظار می رود، BMW 528i لیست بسیار کاملی از تجهیزات و آپشن های رفاهی و ایمنی را داراست. در میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم خودکار Start/Stop - سیستم Brake Energy Regeneration - سیستم Driving Experience Control - ترمز دستی الکتریکی - کروز کنترل - سیستم تهویه جداگانه برای سرنشینان جلو -  سیستم BMW Service Insurance - سیستم نشان دهنده باد لاستیک - تزئینات آلومینیومی و رنگ متالیک -  - سیستم دید اطراف خودرو - سیستم مخصوص سیگاری ها - رینگ 20 اینچی - تزئینات سرامیکی، چرمی و چوبی داخل خودرو - سیستم Dynamic Damper Control -  - کروز کنترل به همراه سیستم Stop&Go - سیستم رنگی HUD (نشان دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو) - سیستم نشان دهنده پیاده سوار در شب - سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر ناگهانی خودرو - سیستم PDC (سنسور و دوربین جلو و عقب) - دوربین عقب - روشن شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور) - گرمکن آینه های جانبی - شستشوی چراغ های جلو - آینه های الکتروکرومیک - سنسور باران - چراغ های زنون - سانروف - گرمکن صندلی های جلو - کیف اسکی - روکش چرمی فرمان - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان عقب- صفحه نمایش 6.5 اینچی - قابلیت پخش MP3، CD و USB - تجهیزات قابل سفارش: سیستم HiFi به همراه 12 و یا 16 بلندگو - سیستم BMW Assist، BMW Live، BMW Online، BMW TeleServices، قابلیت اتصال به اینترنت - صفحه نمایش 10.2 اینچی - نویگیشن - تیونر DAB - قابلیت پخش DVD به همراه چنجر 6 تایی - صفحه نمایش 9.2 اینچی با قابلیت پخش DVD به صورت جداگانه برای سرنشینان عقب - قابلیت پخش تلویزیون (DVB-T)- کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده ای - کیسه هوا مخصوص سر سرنشینان

بررسی BMW 528i

ب ام و 528 از نظر هندلینگ یک نمونه مثال زدنی در میان سدان هاست و سواری اسپرت و پایدای بالای این خودرو هر راننده ای را به وجد می آورد. در نتیجه می توان گفت که  528i خودرویی پر شتاب و قدرتمند است که هندلینگی بالا و ظاهری بسیار جذاب دارد. نکته ای که خریداران نسخه های دست دوم این خودرو باید به آن توجه کنند، سلامت فنی قوای پیشرانه آن است. چراکه بهره گیری از موتور پیشرفته توئین توربو، باعث شده است که این خودرو نسبت به تعمیر و نگهداری و سوخت مصرفی بسیار حساس باشد. در نتیجه لازم است که این خودرو را از مراکز معتبری مانند نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد خریداری کنید. نمایشگاه اتومبیل داودی مشهد به عنوان عاملیت رسمی پرشیا خودرو و یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین مراکز خرید خودروهای لوکس در مشهد، با داشتن طیف کاملی از محصولات BMW آماده خدمات رسانی به همشهریان گرامی است. در لینک زیر می توانید نمونه های BMW 528i موجود در نمایشگاه اتومبیل داودی را مشاهده کنید:

 

 

ب ام و 528i نمایشگاه داودی مشهد

بررسی BMW 528i


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید