عکس ها و مشخصات فنی رسمی نسل جدید کیا سورنتو منتشر شد

عکس ها و مشخصات فنی رسمی نسل جدید کیا سورنتو منتشر شد

نسل چهارم کیا سورنتو از نظر طراحی بیرونی و داخلی کاملا دگرگون شده است و به راحتی می توان تاثیر گیری از شاسی بلند پرچمدار کیا تلوراید را در چهره سورنتو مشاهده کرد.

بالاخره کیا به طور رسمی تصاویری از نسل جدید شاسی بلند کیا سونتو را برای بازارهای جهانی منتشر کرد. این شاسی بلند لوکس در سوم مارس و در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو 2020 رسما رونمایی خواهد شد. در عکس های جدید کاملا مشخص است که با یک طراحی کاملا به روز شده مواجه هستیم. علاوه بر آن، کیا با ارائه تجهیزات جدید، سورنتو را بیش از پیش به یکی از خودروهای پیشرو در کلاس خود تبدیل کرده است. نسل چهارم کیا سورنتو تغییراتی را در زمینه تزئینات داشته است که آن را هماهنگ با پرچمدار محصولات کیا، تلوراید، می کند. در جلو پنجره سورنتو طرح معروف پوزه ببر بزرگتر از پیش شده و خطوط کرومی احاطه شده است.

کیا سورنتو جدید 2020

در قسمت عقب خودرو و در چراغ های عقب دو ردیف چراغ های LED در کنار هم به صورت عمودی قرار گرفته اند. به علاوه کلمه SORENTO نیز در عقب به صورت بزرگ نوشته شده است. همچنین در این قسمت آنتن کوسه ای، چراغ ترمز عقب و یک سپر بازطراحی شده قرار گرفته اند. کابین نسل چهارم کیا سورنتو از یک طراحی کاملا جدید بهره می برد که یک صفحه نمایش لمسی افقی 10.12 اینچی بری سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد آن خودنمایی می کند.

کیا سورنتو جدید 2020

داشبورد سورنتو به صورت لایه لایه طراحی شده و در ساخت آن از ترکیب رنگ های نقره ای و کروم استفاده شده است. همچنین سورنتو از نورپردازی داخل کابین برخوردار است. غربیلک فرمان از جنس چرم بوده و بر روی آن کلیدهای کنترلی وجود دارند. صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال است و سایز آن 12.3 اینچ می باشد. در مرکز کنسول دریچه های سیستم تهویه به صورت عمودی قرار گرفته اند.

کیا سورنتو جدید 2020

برای کیا سورنتو 2020 گزینه های مختلفی برای قوای فنی، از جمله دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل در دسترس خواهد بود. همچنین برای این خودرو گستره متنوعی از موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی نیز قابل انتخاب خواهد بود. نسل چهارم سورنتو دارای یک نسخه هیبریدی خواهد بود که شامل یک موتور الکتریکی و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتری خواهد بود که به همراهی یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خواهد بود. توان کلی این مجموعه به 164 کیلووات می رسد.

کیا سورنتو جدید 2020

یکی دیگر از گزینه های پیشرانه یک موتور چهار سیلندر 2.2 لیتری توربودیزل بوده که با نام "NEW R" شناخته می شود. احتمالا این نام از آنجا گرفته شده است که این پیشرانه سری جدید از پیشرانه های معروف دیزلی سری R است. این پیشرانه به همراهی یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد. موتور 3.5 لیتری V6 سورنتو با یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر از سری Theta-III جایگزی خواهد شد. این پیشرانه به همراهی یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود.  یک نسخه تنفس طبیعی از این پیشرانه 2.5 لیتری نیز عرضه خواهد شد که در کنار پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی در برخی از بازارها موجود خواهد بود.

کیا سورنتو جدید 2020


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید