اکستندر ؛ ورود ام جی به دنیای پیکاپ

اکستندر ؛ ورود ام جی به دنیای پیکاپ

سرانجام کمپانی انگلیسی الاصل ام جی نیز پا به دنیای پیکاپ گذاشت. اکستندر که آغازگر عصر پیکاپ های ام جی می باشد، اولین خودرو دیفرانسیل‌ عقب ام‌ جی پس از توقف تولید رودستر TF می باشد.

امروزه بزرگترین بازار خودروهای پیکاپ آمریکاست، اما بدان معنا نیست که طرفداران پیکاپ‌ها در سایر کشور ها کم باشند. تقاضای زیاد برای خرید چنین خودروهایی باعث شده که برندهای مختلف رد اقص نقاط دنیا اقدام به تولید پیکاپ‌ها کنند. یکی از خودروسازانی که به تازگی به دنیای خودرو ها ورود کرده، ام جی است.

 

 

این برند انگلیسی در حال حاضر زیر مجموعه کمپانی سایک موتور چین محسوب می‌شود. یکی دیگر از زیر برندهای سایک موتور، مکسوس بوده که پیکاپی با نام T70 را به بازار چین و استرالیا و چند کشور دیگر عرضه می‌کند. اکستندر که اولین تجربه ام جی در تولید پیکاپ بوده و از پیشرانه‌ی توربودیزل بهره می برد، دقیقا همان پیکاپ مکسوس T70 بوده که لوگوی ام جی روی آن قرار گرفته و تا به این لحظه صرفا برای بازار تایلند معرفی گردیده است. تایلند کشوری است که بیش از نصف خودروهای فروخته شده در تایلند پیکاپ هستند، بدین ترتیب پیکاپ ام جی شانس زیادی برای موفقیت در این کشور دارد.

 

 

جدا از تغییر برند، شرکت تغییراتی را نیز روی طراحی نمای روبرو به ویژه صفحه مشبک جلو پنجره اعمال کرده تا بر جذابیت آن بیفزاید. البته مهمترین تحول در این خودرو تغییر محل قرارگیری فرمان به سمت راست بود تا با قوانین حمل و نقل در تایلند هم‌خوانی داشته باشد.

 

 

وانت اکستندر ام‌ جی در دو نوع دو کابین و تک‌ کابین عرضه خواهد شد. این خودرو با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر با ۱۶۰ اسب‌ بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن‌ متر گشتاور عرضه می گردد. نسخه‌ی تویین‌ توربوشارژ پیشرانه‌ی مذکور با ۲۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، در آینده ای نزدیک ارائه می گردد.

ام‌ جی اکستندر دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می گردد. هر دو جعبه‌ دنده نیروی خروجی پیشرانه را به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند. اگرچه در مدل‌ های فول‌ آپشن سیستم انتقال قدرت 4WD جانشین دیفرانسیل عقب شده است.

 

 

تجهیزات ام‌ جی اکستندر شامل چراغ‌ LED با قابلیت فعال‌ شدن نور روز، کنترل خودکار تهویه مطبوع، صندلی‌های چرم، دوربین عقب و سیستم‌‌های کمک‌ راننده مانند هشدار انحراف، کنترل پیمایش در شیب و البته تشخیص نقاط کور می‌شود.

قیمت مدل تک‌ کابین ام‌ جی اکستندر 17648 دلار و قیمت مدل دو کابین آن 23758 دلار خواهد بود.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید