کراس اور کوپه جدید آئودی؛ Q3 اسپرت بک

کراس اور کوپه جدید آئودی؛ Q3 اسپرت بک

آئودی مدل Q3 اسپرت بک را به‌عنوان جدیدترین عضو از خانواده‌ی کراس‌ اور های خود معرفی کرد. این کمپانی خودرو سازی آلمانی با معرفی این خودرو، سبد محصولات خود در کلاس خودرو های کراس‌اور و شاسی‌بلند را متنوع‌تر کرده است.

کمپانی آئودی مدلی کوپه‌ مانند از خودروی Q3 استاندارد را با حفظ پلتفرم با نام Q3 اسپرت‌بک با چهره‌ای جدید معرفی‌ کرد. ظاهر اسپرت این خودرو مدیون سقف کوتاه و کشیده همراه با خطوط جدید در بدنه می باشد.

 

 

طراحی سقف مذکور بزرگ‌ ترین تفاوت مدل اسپرت‌ بک با استاندارد محسوب می‌شود؛ اما تفاوت‌های دیگری هم بین این دو مدل وجود دارد. در قسمت گل گیرهای عقب، انحنای بیشتر و در قسمت در ها خطوط جدیدی مشاهده می گردد. ارتفاع این خودرو ۲۹ میلی‌متر کاهش و طول آن ۱۶ میلی‌ متر افزایش یافته است. برای ایجاد ظاهری اسپرت، در قسمت پشتی از شیشه‌ی کوچک و دیفیوزر استفاده‌ گردیده است.

 

 

طراحی قسمت عقب خودرو درمجموع فشرده‌ تر از قسمت جلویی به‌ نظر می‌رسد. در دل این خودرو از یک پیشرانه دولیتری توربو با ۲۲۶ اسب‌بخار قدرت استفاده گردیده است. البته خریداران توان انتخاب پیشرانه‌ های دیزلی با ۱۴۷ و ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت هم دارند. در کنار نسخه های مذکور، مدلی با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به‌همراه سیستم نیم‌ هیبرید ۴۸ ولتی هم عرضه خواهد شد.

 

 

تمامی پیشرانه‌ها با گیربکس مخصوص هفت‌سرعته‌ی S Tronic دوکلاچه‌ی آئودی هماهنگ می‌شوند. برای تمامی مدل‌ها به‌جز مدل ۱.۵ لیتری و دولیتری دیزلی، سیستم دو دیفرانسیل کواترو تعریف‌ شده است. دو مدل ذکر‌شده از سیستم دیفرانسیل جلو بهره‌مند خواهند شد.

انتخاب گیربکس دستی برای تمامی مدل‌ ها ممکن خواهد بود و برای مدل دولیتری دیزلی هم، انتخاب سیستم انتقال قدرت کواترو به‌ صورت سفارشی وجود دارد. آئودی Q3 اسپرت‌بک از ماه نوامبر به نمایندگی‌های اروپا وارد می‌شود و از اوایل سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی این خودرو در بازار آمریکا آغاز خواهد شد. قیمت دقیق مدل‌های مختلف در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

 

 

آئودی همزمان با معرفی Q3 اسپرت ‌بک دو نسخه ویژه از آن‌ با نام‌های One Dew Silver و One Mythos Black را هم ارائه کرده است. این نسخه‌ ها به ترتیب به رنگ نقره‌ای و مشکی بوده و از کابین داخلی مشکی‌ رنگ، چراغ‌های LED ماتریکس، رینگ‌های 20 اینچی و تریم داخلی ویژه بهره می برند. آئودی Q3 اسپرت ‌بک از ماه نوامبر در اروپا عرضه خواهد شد و از اوایل سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی این خودرو در بازار آمریکا آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است قیمت مدل 35 TDI از 40200 یورو و مدل 45 TFSI از 46200 یورو شروع می‌شود.

 


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید