هیوندای سوناتا هیبرید 2020 با پنل خورشیدی

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 با پنل خورشیدی

سرانجام کمپانی هیوندای برای خودروهای هیبریدی از اولین محصول مجهز سیستم کنترل شیفت فعال ASC یعنی سوناتا هیبرید 2020 رونمایی کرد.

نسخه‌ی هیبریدی سوناتا که بر پایه‌ی جدیدترین نسل این سدان کره‌ای شکل گرفته دارای ویژگی‌های طراحی متمایز می‌باشد که مهم‌ ترین آن جلو پنجره‌ی متفاوت و اسپویلر عقب یکپارچه با چراغ‌ها است. رینگ‌های آلیاژی آیرودینامیک مانند این خودرو نیز خاص مدل هیبریدی بوده و گفته شده باعث بهبود وضعیت آیرودینامیکی خودرو می‌شود.

 

 

دیگر تغییر قابل‌ مشاهده‌ی این خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد سیستم سقف خورشیدی است که برای اولین بار در این خودرو نصب شده و به منظور افزایش شعاع حرکتی و جلوگیری از خالی شدن غیرضروری باتری اقدام به شارژ آن می‌کند. هیوندای می‌گوید با 6 ساعت شارژ روزانه می‌توان 1300 کیلومتر برد بیشتر در هر سال را به دست آورد.

 

 

دیگر ویژگی متمایز این خودرو همان تکنولوژی کنترل شیفت فعال است که باعث کاهش 30 درصدی زمان تعویض دنده‌ها می‌شود. این سیستم از نرم‌افزار کنترل جدیدی استفاده می‌کند که سرعت چرخش پیشرانه و گیربکس را کنترل کرده و در نهایت تعویض‌های سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد. هیوندای می‌گوید این تکنولوژی باعث بهبود شتاب گیری، مصرف سوخت و دوام گیربکس می‌شود زیرا ASC استهلاک قطعات در زمان تعویض دنده را به حداقل می‌رساند.

 

 

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 نیروی خود را از پیشرانه‌ی اسمارت استریم G2.0 GDi HEV متصل شده به یک گیربکس 6 سرعته می‌گیرد. پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو قدرت 152 اسبی و گشتاور 188 نیوتون متری داشته در حالی‌ که واحد الکتریکی نیز 52 اسب بخار قدرت و 205 نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند.

 

 

کل قدرت این سیستم برابر با 195 اسب بخار بوده و بنا به ادعای هیوندای، سوناتا هیبرید جدید به ازای هر لیتر سوخت می‌تواند 20.1 کیلومتر مسافت را طی کند که همان مصرف 4.97 لیتری در هر صد کیلومتر می‌باشد. البته این آمار مربوط به مدل مجهز به رینگ‌های 16 اینچی بوده و در صورت استفاده از رینگ‌های 17 اینچی مصرف به 5.2 لیتر افزایش می‌یابد.

 

 

از جمله تجهیزات ایمنی و کمک‌ راننده‌ی این خودرو می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و ترمز خودکار، دستیار حرکت بین خطوط و… اشاره کرد.

 

 

سوناتا هیبرید 2020 همچنین از عملکرد کلید دیجیتالی برخوردار است که با یک برنامه‌ی موبایلی فعال می شود و به کاربران اجازه باز و بسته و روشن کردن خودرو را می‌دهد.


محصولات معتبرترین برندهای خودروسازی جهان را در اتومبیل داودی بیابید